неділя, 7 грудня 2014 р.

УЧАСТЬ ГРОМАДЯН У ЖИТТІ ДЕРЖАВИ

 УЧАСТЬ ГРОМАДЯН У ЖИТТІ ДЕРЖАВИ

Мета: глибоко опрацювати з учнями питання про види демократії і участь народу у здійсненні керівництва державою; застосувати навчальний матеріал як фактор виховання громадянських почуттів і гордості за свою країну, яка втілила у своєму законодавстві міжнародні правові стандарти, що гарантують існування демократичного ладу Забезпечити усвідомлене розуміння учнями способів і форм діяльності в конституційному пол. Місцевого самоврядування.Формувати навички практичного використання учнями у самостійному житті набутих теоретичних знань з питань безпосередньої, представницької демократії.


Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, презентація уроку інтерактивна дошка, комп’ютер.
Структура уроку:
1.                      Як громадяни беруть участь у житті демократичних держав?
2.                      Що таке самоврядування?
3.                      Громадські об’єднання та дитячі організації.
4.                      демократизація у шкільному житті.

Основні термін та поняття: демократія, представницька демократія, безпосередня демократія, самоврядування, громадські об’єднання, дитячі організації, референдум, статут навчального закладу.
Хід уроку

І. Вступ
На сьогоднішньому уроці ми з Вами розглянемо тему, яка є дуже важливою для подальшої реалізації ваших прав та свобод. Але перед тим як почати давайте трішки поміркуємо. Перед Вами вислови різних  діячів політики та культури стосовно відомої та найбільш розповсюдженої форми політичного режиму – демократії.
Давайте пригадаємо що ж таке демократія?
І. Демократія це не влада більшості, а захист меншості (А.Камю)

ІІ. Демократія пропонує правити кожному з нас, інакше кажучи, всі ми маємо владу втручатися в суспільні справи (іспан. філософ Х.Ортега-і-Гассет)

ІІІ. Воля народу найкращий закон (амер. політ. і держ. діяч У. Грант)

Давайте проаналізуємо дані вислови.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за запитаннями:
1.                      Хто являється носієм та джерелом влади в Україні і які нормативні документи це висвітлюють? (народ, ст..5 Конституції)
2.                      Яка роль конкретної людини у демократичному суспільстві?
3.                      Чи є Україна демократичною державою? В чому це виявляється?
      ІІІ. Перехід до нової теми виходячи з актуалізації.
Ми з Вами вже з’ясували що є демократією. Як Ви знаєте всі ми можемо приймати участь у житті нашої держави. Відкрийте підручник на сторінці….  Ви бачите схему, яка дає нам інформацію про форми демократії.


ФОРМИ ДЕМОКРАТІЇ

Безпосередня (пряма)                                                  Представницька
   

                                                                            
Референдум                                                                 Діяльність органів
                                                                                      місцевого самоврядування


Вибори                                                                        Діяльність
                                                                                     Верховної Ради


Збори виборців                                                                                                     

Загальнонародне
обговорення
законопроектів

Громадські слухання
Участь в управлінні державою вимагає від нас певного рівня життєвого досвіду, знань… Саме тому Конституція надає право брати участь у голосуванні на референдумі та виборах з 18 років.
Скажіть будь-ласка, а зі скількох років дозволяється бути обраним?

Депутат органів
місцевого самоврядування                                             35   

 Народний депутат                                                         18

Президент                                                                       21

  
До кого найсуворіші вимоги (Президент 10 років проживати в Україні, знання державної мови).
Як ви вважаєте, чи всі проблеми життя країни слід вирішувати саме державним органам виконавчої влади? Чи є питання, що краще можна вирішити в кожному окремому регіоні, місті, області?
Деякі питання можуть і мають повноваження вирішувати органи місцевого самоврядування.
Як ви розумієте слово «самоврядування»?
Самоврядування – це форма правління, яка існує для вчасного та ефективного розв’язання поточних проблем місцевого значення.

В історії самоврядування відоме ще з давніх часів:
·  Давня Греція (грецькі колонії);
·  Україна (Магдебурзьке право);
·  За радянських часів в конституціях формально проголошувало багато прав, зокрема і на місцеве самоврядування, але за тоталітарного режиму був унеможливлений реальний доступ громадян до влади всіх рівнів.

Систему органів місцевого самоврядування в Україні становлять:
·              Територіальна громада;
·              Сільський, селищний, міський голова;
·              Сільська, селищна, міська рада;
·              Виконавчі органи цих рад;
·              Районні та обласні ради;
·              Органи самоорганізації населення;

Також самоврядування існує і в навчальних закладах. В управлінні закладами освіти поєднується державне управління та громадське самоврядування. Якщо ми говоримо про громадянське самоврядування, це перш за все місцеві конференції працівників освіти, збори чи конференції навчального закладу, рада інституту…
Отже, ми з Вами можемо зробити висновок, що роль місцевого самоврядування в управлінні є вкрай важливою в управлінні всіма сферами життя країни.
Громадяни демократичного суспільства мають можливість вступати до численних недержавних організацій, асоціацій і добровільних груп. Їх називають громадськими організаціями. Конституція закріплює (стаття 36) право громадян України на свободу об’єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод.
В Україні об’єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка) можуть бути двох основних видів:
·    Політична партія;
·    Громадська організація;
Їх діяльність регулює закон «Про об’єднання громадян». Поряд з цим існує низка інших законодавчих актів, які регламентують порядок створення та діяльність окремих видів об’єднань громадян:
·  Релігійних організацій;
·  Кооперативних організацій і кредитних спілок;
·  Органів місцевого і регіонального самоврядування;
·  Творчих спілок;
·  Дитячих, молодіжних організацій.
Діяльність останніх визначає закон «Про молодіжні та дитячі громадські організації».
Давайте з’ясуємо основні відмінності між дитячими та молодіжними організаціями:
Молодіжна організація:                                                     Дитяча організація:
·  учасники 14-28 років;                                                  - учасники 6-18 років                    
·  задоволення та захист                                                  - реалізація та захист
1.                      економічних                                                   1. прав і свобод
2.                      соціальних                                                     2. творчих здібностей
3.                      творчих                                                         3. задоволення власних інтересів
4.                      духовних
інтересів
Такими можуть бути: спортивні, туристичні, творчі чи інші організації за інтересами, скаутські чи піонерські, молодіжні організації..
Засновники: особи з 15 років.
Учасники: особи і до 10 років, але за письмовим дозволом батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників.
Демократизація всіх сфер суспільного життя не може залишити поза увагою освіту, школу. Невід’ємною складовою демократизації навчання є учнівське самоврядування.
Що, на вашу думку, являє собою шкільне самоврядування?
Як Ви вважає чи потрібне школі учнівське самоврядування?
Чи є воно у Вашій школі?
¼  населення нашої країни становить молодь і саме від неї залежить майбутнє нашої держави, бо через 10-15 років Ви посядете найвищі державні та адміністративні посади. Сьогодні, на жаль, в державі бракує управлінців зі сформованим новим мисленням, знанням сучасних управлінських технологій. І саме Ви зможете, беручи активну участь у громадському житті,  місцевому та шкільному самоврядуванні.
·  Як Ви вважаєте, які функції має виконувати самоврядування в школі?
Висновок
Отже, розглянувши широке коло питань, ми з Вами набули знань про основні аспекти участі громадян у житті держави, з’ясували та розглянули основні аспекти форм самоврядування в Україні. Також розглянули питання про важливість існування дитячих організацій і дійшли висновку про необхідність демократизації шкільного життя та існування органів учнівського самоврядування для ефективної роботи шкільного колективу.
Оцінювання учнів.

Домашнє завдання:
·  Опрацювати §11.
·  Клас поділено на 3 групи і представник кожної групи отримує завдання, яке учні виконуватимуть спільно, протягом тижня…
Запитання:
1.                       Дитячі організації Вашого району, їх діяльність
2.                       Органи учнівського самоврядування Вашої школи
3.                       Органи самоврядування вашого району? Їх основні функції у питаннях освіти.



Немає коментарів:

Дописати коментар