неділя, 7 грудня 2014 р.

ПРАВИЛА В НАШОМУ ЖИТТІ

ПРАВИЛА  В  НАШОМУ  ЖИТТІ

Мета  уроку:  сформувати  в  учнів   поняття  про  правила,  мораль,  соціальні  норми, виховувати  в  учнів  розуміння  необхідності  дотримуватися  правил   для  організації  суспільного  життя,  розвивати  вміння  аналізувати  різні  джерела  інформації (зокрема  візуальні), порівнювати  факти,  поняття  та  події  соціального  буття.


Обладнання:  підручник , схема «Види  правил».

Основні  поняття: «соціальні  норми», «мораль», «правила».

Тип  уроку: вивчення  нового  матеріалу.

                                              ХІД   УРОКУ

І       Організаційний    момент

ІІ      Вивчення  нового  матеріалу
         Правила  та  соціальні  норми
         
         Варіант  І
Евристична  бесіда

Обговорення  наведених   вчителем   ситуацій:

1.Хлопчик  поступається  місцем   бабусі  в  автобусі.
2.Громадянин-підприємець сплачує  податок  з  отриманого  ним  прибутку.
3.Член  профспілки  сплачує   членські  внески.
4.Футбольний  суддя   призначає  пенальті  у  ворота  однієї  з  команд.

Запитання.

1.     Чому  в  кожному  з  цих  випадків  люди  діяли  саме  таким  чином,  що  визначило  їх  поведінку?
2.     Як  можна  назвати  норми ,  якими  керувались  учасники  подій?
3.     Що  спільного  в  усіх  наведених  ситуаціях?

Підсумок  бесіди.
 В  усіх  випадках  йдеться  про   соціальні  норми, тобто  норми,  що  регулюють  відносини  в  суспільстві.

         Варіант  2

Робота  з  фотографіями   на  с. 8  підручника.
       
         1.Чи  є  щось  спільне  між  ситуаціями, зображеними  на  фото?
         2. Чи  збігаються  інтереси  осіб,  які  беруть   участь    у  подіях, зображених  на  фотографіях?
         3. Що  допомагає  їм   у  більшості   випадків  уникати   серйозних  конфліктів?

Підсумок  роботи .

В  обох  випадках,  зображених  на  фотографіях,  люди   вступають  у  певні  відносини  між  собою, ці  відносини  регулюються  певними  правилами,  в  разі   порушення   на  порушника  чекає  покарання,  вид   та  ступінь  якого   визначається  характером  порушення.

Підсумок.  Правила -  це  норми  суспільного  життя,  які   визначають  дії  людей, організацій, колективів  у  певних  життєвих   ситуаціях.

Види  правил.
        Робота  за  методом  роботи  в  малих  галузях  та  «Навчаюся навчаючи»  з  використанням  схеми  «Види  влади» (с.10 підручника).

Завдання  групам

        Кожна  із  груп   має  обговорити  та  підготувати  відповіді  на  запитання  щодо  одного  з  видів  правил, зазначених  на  схемі.
1.  Наведіть  приклади  правил,  які  належать  до  того  виду,  який  ви   розглядаєте.
2.  Яким  чином  запроваджують  ці  правила? Хто  їх  формулює?
3.  На  кого  поширюються  ці  правила, чи  є  вони  обов’язковими   для  всіх?
4.  На  яких  територіях  діють  правила   цього  виду?  Чи  впливають  на  їх  дію  державні  кордони?
5.  Які  заходи  впливу ,  покарання  можуть    бути  вжиті  щодо  порушників  правил  такого   виду?
6.  Результати   обговорення   викласти   у  вигляді  таблиці .

ІІІ. Закріплення  вивченого   матеріалу .

       Варіант  1

Усна  бесіда.

1.  Дати    визначення    понять,  з  якими    учні  познайомилися  на  цьому  уроці                    (правила, соціальні  норми).
2.   Назвати  види  правил  (соціальних  норм).
3.   Навести  власні (відмінні   від  раніше  визначених)   приклади   застосування  різних   правил.

       Варіант  2

Завдання  учням

Визначити,  яким  видом  правил  регулюються   відносини  у  випадках,  наведених   вчителем:

1.  Суддя   футбольного   матчу   призначає  «пенальті»  у  ворота   однієї  з  команд.
2.  Водій  автомобіля   знизив   швидкість  до  зазначеної  на  дорожньому   знаку  «Обмеження   максимальної  швидкості».
3.  Віруючий  мусульманин   здійснив  паломництво  до  Мекки  -  священного  міста  мусульман.
4.   Дівчина  подарувала  квіти   своїй  мамі  на  день  народження.
5.   Родичі   та   знайомі   зібралися  відсвяткувати  «золоте  весілля».
6.   Молоді   звернулися  до  відділу   реєстрації   актів  цивільного  стану  для  реєстрації   свого  шлюбу.
7.   Рада  Всеукраїнського  об’єднання   воїнів – інтернаціоналістів    прийняла  рішення   про  проведення   заходів ,  присвячених   черговій   річниці   виведення  радянських  військ  з  Афганістану.

Додаткове  завдання   учням  (за  наявності  часу):  уявіть, що  всі  правила  зникли  та   визначте   можливі   наслідки.

1V.  Підсумки  уроку

Правила   мають   надзвичайно  важливе   значення   для   регулювання  життя  суспільства,  саме  тому  їх  необхідно   добре   знати.

V.    Домашнє   завдання

1.   Опрацювати  матеріал     §1   підручника.
2.   Підібрати   приклади,  коли  суспільні   відносини  регулюються   різними   видами   правил.




Немає коментарів:

Дописати коментар